• Home
  • Beheer & Support
IT waarop u kunt vertrouwen

Uw organisatie is steeds meer afhankelijk van een goed functionerende en stabiele IT-omgeving. Continuïteit moet zijn gewaarborgd. Trage verbindingen, een vastlopende (mail)server of een volgelopen schijf kunnen voor uw business vervelende gevolgen hebben. Daarom moet u kunnen vertrouwen op IT die overal en altijd beschikbaar is. Ongeacht uw locatie of het in gebruik zijnde apparaat.

Beheer & Support: flexibel, veilig en praktisch

Beheer- en supportdiensten richten zich op het onderhouden van de geleverde producten en diensten, met als voornaamste doel het voorkomen en oplossen van verstoringen. De Solipsis Beheer- en Supportservice richt zich op het monitoren en beheren van alle systemen, het anticiperen op dreigende systeemfouten en het beheren van de updates en vereiste capaciteit. Dat de veiligheid van uw data een belangrijke vereiste is, is voor ons vanzelfsprekend.

Solipsis Managed Services biedt uitkomst op heel flexibele wijze. U als gebruiker staat centraal, net als het gemak waarmee u toegang tot informatiesystemen moet hebben. Natuurlijk staat veiligheid voorop, maar het moet wel praktisch blijven. Kiest u voor onze Beheer- en Supportdiensten, dan kiest u voor onsite en/of remote support. Wij bepalen in overleg met u de ideale mix, afgestemd op uw wensen en behoeften.

Onsite support

Ad-hoc hulp op locatie nodig of liever terugkerende IT-ondersteuning op periodieke basis? Dat kan. Onze systeembeheerder of applicatiebeheerder voert de werkzaamheden op locatie uit. Solipsis Managed Services beheert uw volledige IT-infrastructuur. Ook voor extra ondersteuning binnen de eigen IT-afdelingen/of wanneer het specifieke projecten betreft, kunt u rekenen op onze IT-support. Een voordeel van onsite support is het directe contact tussen uw en onze mensen en met wat er op locatie gebeurt.

Remote support

Met de remote support van Solipsis Managed Services beheren wij de IT-infrastructuur proactief en voeren we veel generieke werkzaamheden achter de schermen, op afstand uit. Deze vorm van IT-outsourcing zorgt ervoor dat uw IT-infrastructuur optimaal functioneert. Ook bijsturing is vrijwel direct mogelijk, want wij kunnen de werking van de ‘computer op afstand overnemen’ (uiteraard altijd na overleg en goedkeuring). Dit beperkt de verstoringstijd en voorkomt mogelijk zelfs uitval van de hele IT-infrastructuur. Wel zo efficiënt én kostenbesparend.

 

Flexibel, veilig en praktisch

Flexibel, veilig en praktisch

Solipsis Managed Services biedt uitkomst op heel flexibele wijze. U als gebruiker staat centraal, net als het gemak waarmee u toegang tot informatiesystemen moet hebben

Service Integrator

Solipsis vervult ook de rol van Service Integrator, een rol die steeds belangrijker wordt binnen de sector gezien de ruime variatie aan IT-oplossingen. Dit betekent voor u één aanspreekpunt voor de regie over en het uitlijnen van alle betrokken partijen omdat wij ook uw contracten met deze andere IT-partijen kunnen beheren en uitvoeren.

Servicedesk: directe IT-hulp

Voor directe IT-hulp kunt u contact opnemen met onze servicedesk. Desgewenst 24 uur per dag en 7 dagen per week. Onze ITIL v3 gecertificeerde medewerkers staan u graag te woord. Zo werkt Solipsis Managed Services met een monitoringsoplossing waarmee we op afstand support kunnen verlenen voor zowel werkstations (desktops, laptops, mobile devices) als servers of netwerk. U wordt dus niet van het kastje naar de muur gestuurd. Mocht online assistentie onvoldoende uitkomst bieden, dan komen we gewoon naar u toe.

Storingen

Voor alle zaken en taken die uw IT-omgeving raken, raadpleegt u onze servicedesk.

U kunt ons telefonisch bereiken van maandag t/m vrijdag van 7.30 uur tot 18.00 uur op het rechtstreekse nummer 088 5991699. Bij afname van 24/7 diensten geldt dit ook tijdens feestdagen. Uw Service Manager informeert u hier graag over. En verder:

  • u kunt een storing en/of klacht rechtstreeks online aanmelden via de supportportal: solipsis.nl
  • u kunt ook per e-mail een storing of klacht kenbaar maken via: servicedesk@solipsis.nl
Hulp op afstand

Voor hulp op afstand kunt u een speciale supportmodule installeren.

Meer informatie?

Neem contact op


Wat bieden wij nog meer: