Computron heeft Solipsis Managed Services b.v. overgenomen. We kunnen ons voorstellen dat dat nogal wat vragen oproept. Op deze pagina hebben wij alvast wat informatie op een rijtje gezet.

Roadmap: wat veranderen we & per wanneer?

Aanpassen (administratieve) systemen en tooling

Vanaf april migreren we de huidige (administratieve) systemen naar nieuwe tooling. Denk daarbij aan de Remote Management en Monitoring tool en de ticketcommunicatie voor support. Klanten zullen bijvoorbeeld een wat andere vormgeving gaan zien of een ander icoon in de taakbalk. Met het migreren van oude systemen naar moderne cloud applicaties die met elkaar geïntegreerd zijn willen we het voor onszelf en onze klanten zo eenvoudig, overzichtelijk en flexibel mogelijk te maken. De tijd die we overhouden kunnen we namelijk besteden aan de digitale transformatie van onze klanten.

Wijze van factureren

In de wijze van factureren gaat het een en ander veranderen voor onze klanten. Zowel de opbouw van de facturen en het proces van factureren wordt aangepast. We maken het voor onze klanten eenvoudiger en flexibeler. Deze migratie gaat in per april. Wat er precies verandert, daar berichten we onze klanten separaat over.

Nieuw klantportaal

Om onze klanten een zo goed mogelijke support-ervaring te bieden beschikt Computron-Solipsis over een klantenportaal. Vanaf 1 april is het voor klanten mogelijk om via het nieuwe portaal inzicht te krijgen in lopende tickets, nieuwe incidenten aan te melden of wijzigingen aan te vragen. Het portaal wordt in de aankomende maanden verder ontwikkeld en uitgebreid met extra functionaliteiten. Zo kun je onze producten in de toekomst eenvoudig aanvragen vanuit het portaal en willen we inzicht geven met behulp van rapportages voor jouw organisatie.

Verhuizing naar Zaltbommel

Hoewel we nu nog zoveel mogelijk thuiswerken, gaan we in de toekomst natuurlijk weer wat vaker naar kantoor. In april verhuizen we gezamenlijk naar het kantoor in Zaltbommel, zodat we vanaf mei – als het weer kan en mag – als één organisatie onder één dak werken.

Actualiseren van overeenkomsten

De komende maanden passen we overeenkomsten aan waar nodig. Denk daarbij aan voorwaarden, verwerkersovereenkomsten en dergelijke. Dit is uiteraard klantspecifiek, dus wij laten van ons horen als dit voor jou als klant aan de orde is.

Nieuw SLM experience

We gaan ook aanpassingen doorvoeren in het Service Level Management en de rapportage daarvan. Daar wordt de komende maanden aan gewerkt.

Nieuwe identiteit

Naast het migreren en integreren van alle processen en systemen, willen we natuurlijk ook naar buiten treden als één nieuwe, innovatieve IT-specialist. Daarom werken we op dit moment aan het vormgeven van de nieuwe identiteit. Zodra daar nieuws over is dan laten we van ons horen. Houd onze websites en LinkedIn-kanalen dus in de gaten.

Hernieuwde ISO 27001

Na de verhuizing en het integreren van processen moet ook onze ISO certificering vernieuwd worden. Dat vinden we erg belangrijk, dus we werken hier de komende maanden naartoe.

Roadmap veranderingen Computron-Solipsis

Algemene vragen & antwoorden

Waarom is Solipsis Managed Services overgenomen door Computron?

Zowel Computron als Solipsis zoeken naar manieren om de dienstverlening te optimaliseren en op te kunnen schalen. ‘Organisch groeien’ (vanuit de eigen organisatie) kost veel tijd en in de IT-wereld met snelle veranderingen wil je snel kunnen schakelen. Deze overname biedt voor beide bedrijven de mogelijkheid om direct te groeien, een efficiency-slag te kunnen maken en van daaruit haar dienstverlening aan klanten nog verder ontwikkelen.  

Wat betekent de overname voor mij als klant?

Als Solipsisklant levert de overname door Computron je veel voordelen op. Doordat onze supportafdeling in één klap flink is uitgebreid, ga jij als klant direct profiteren van meer kennis, meer expertise en meer slagkracht. Ook ons dienstenaanbod is door de overname uitgebreid, hiervan kan jouw organisatie direct profiterenComputronmedewerkers zijn specialisten op het gebied van Microsoft cloudtechnologie, ook hierin kunnen we onze klanten beter adviseren.  

We gaan graag hierover met je in gesprek.  

Wat houdt de overname in?

De overname betekent dat Computron en Solipsis Managed Services samen verder gaan als één organisatie in een gezamenlijk kantoor. Met één strategie, een uitgebreid dienstenportfolio en heldere processen met als doel om de digitale transformatie van onze klanten nog beter de bedienen 

Wat gebeurt er de komende tijd? 

De komende weken zullen wij Computron en Solipsis met elkaar gaan integreren. Niet alleen de organisaties, maar ook de processen en het dienstenportfolio. We werken aan een nieuwe, gezamenlijke strategie en uitstraling. 

Op de hoogte blijven? Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en mis geen enkele update! 

Wat zijn de financiële consequenties van deze overname?

Financiële details over de overname worden niet bekend gemaakt. De nieuwe combinatie van bedrijven heeft een gezamenlijke omzet van circa € 10 miljoen en een solide financiële basis.  

Bij wie kan ik terecht met mijn vragen?

Toch nog onbeantwoorde vragen? Wij beantwoorden ze graag. Neem contact op met Tessa Hofman (marketing & communicatie) via 088-5991608 of vul het contactformulier hieronder in.

    Neem contact met mij op.